Monday, October 15, 2007

ISO Fabia a Octavia

Odlišnosti zapojení ISO konektoru v originálních přípravách na autorádia ve Fábiích a Octáviích (asi od roku 1998).
POZOR! Při práci s elektroinstalací je vždy nutné odpojit mínus pól akumulátoru. Při náhodném zkratu totiž hrozí vystřelení airbagu a možné usmrcení!!!
1) Podle ISO je pozice pinů č.4 trvalé napájení (30) a č.7 napájení spínané otočením klíče v zapalování (15). U Fabie je na pin č.4 napájení spínané otočením klíče (15) a na pinu č.7 stálé napětí (30), takže opačně. Tato záměna ovšem podle mých zkušeností u současných kvalitních přístrojů nepůsobí obtíže. Ale já to vždy přehazuji, neboť u některých rádií se po vytáhnutí klíčku vymaže paměť stanic a rádio se musí znovu nastavovat a ladit. Takže v pinu č.4 není proud ale je na pinu č.7, kde není po vypnutí zapalování žádoucí. Přehodit pin č.4 s pinem č.7.

2) Pin č.3 je obvykle nevyužitý, ale u některých přístrojů je na něj vyvedeno napětí spínané přístrojem pro elektrické výsuvné antény. Ve Škodovkách je tento pin vyveden na diagnostickou sběrnici CAN pro diagnostiku originálního rádia Blaupunkt nebo Grundig s diagnostikou závad a při zapojení „normálního“ rádia může poškodit připojený diagnostický přístroj! Pouze pro Škoda rádia. Takže vytáhnout pin z ISO a zaizolovat nejlépe smršťovací bužírkou a konec jemně stlačit kombinačkami.

Labels: